test-text

ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН 

Home

1ПРЕДМЕТ
Чл. 1. Настоящите общи условия са предназначени за регулиране на отношенията между „ДИЗАЙН 2020“ ЕООД, гр. Пазарджик, ул. „Никола Ръжанков” 39, наричано по-долу за краткост ДОСТАВЧИК, и клиентите, наричани по-долу ПОЛЗВАТЕЛИ, на електронния магазин https://bonsait.bg/.


ІІ. ДАННИ ЗА ДОСТАВЧИКА


Чл. 2. Информация съгласно Закона за електронната търговия и Закона за защита на потребителите:
1. Наименование на Доставчика: „ДИЗАЙН 2020“ ЕООД
2. Седалище и адрес на управление: гр.Пазарджик 4400 , ул. Никола Ръжанков 39 et.2.
3. Адрес за упражняване на дейността: гр.Пазарджик 4400 , ул. Никола Ръжанков 39 et.2.

Данни за кореспонденция: гр.Пазарджик 4400 , ул. Никола Ръжанков 39 et.2.

5Вписване в публични регистри: ЕИК 204850044

6Надзорни органи:
(1) Комисия за защита на личните данни
Адрес: София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2,
тел.: (02) 940 20 46
факс: (02) 940 36 40
Email: kzld@government.bg, kzld@cpdp.bg
Уеб сайт: www.cpdp.bg

(2) Комисия за защита на потребителите
Адрес: 1000 гр. София, пл.“Славейков“ №4А, ет.3, 4 и 6,
тел.: 02 / 980 25 24
факс: 02 / 988 42 18
гореща линия: 0700 111 22
Уеб сайт: www.kzp.bg

III. ХАРАКТЕРИСТИКИ НА ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН


Чл. 3. Електронният магазин е достъпен на адрес в Интернет https://bonsait.bg/, чрез който Ползвателите имат възможност да сключват договори за покупко-продажба и доставка на предлаганите от електронния магазин стоки, включително следното:
1. Да извършат регистрация и създаване на профил за преглеждане на магазина и използване на допълнителните услуги за предоставяне на информация;
2. Да извършват електронни изявления във връзка със сключването или изпълнението на договори с електронния магазин чрез функционалностите на страницата на магазина достъпна в Интернет;
3. Да сключват договори за покупко-продажба и доставка на стоките, предлагани от електронния магазин;
4. Да извършват всякакви плащания във връзка със сключените договори, съгласно поддържаните от сайта начини за разплащане.
5. Да получават информация за нови стоки, предлагани от магазина;
6. Да преглеждат стоките, техните характеристики, цени и условия за доставка;
7. Да бъдат уведомявани за правата, произтичащи от закона на страницата на магазина в Интернет;
8. Да упражняват право на отказ от договора, сключен от разстояние за стоките, предлагани от Доставчика, за които правото на отказ от договора е приложимо;

Чл. 4. Доставчикът доставя стоките и гарантира правата на Ползвателите, предвидени в закона, в рамките на добросъвестността, възприетите в практиката, потребителското или търговското право критерии и условия.

Чл. 5. (1) Ползвателите сключват договор за покупко-продажба на стоките, предлагани от https://bonsait.bg/ чрез системата на Доставчика, достъпна на страницата му в Интернет или друго средство за комуникация от разстояние.
(2) По силата на сключения с Ползвателите договор за покупко-продажба на стоки, Доставчикът се задължава да достави и да прехвърли собствеността на Ползвателя на определените от него чрез интерфейса стоки.
(3) Ползвателите заплащат на Доставчика възнаграждение за доставените стоки съгласно условията, определени на https://bonsait.bg/ и настоящите общи условия. Възнаграждението е в размер на цената, обявена от Доставчика.
(4) Доставчикът доставя заявените от Ползвателите стоки в сроковете и при условията, определени от Доставчика на страницата на електронния магазин и съгласно настоящите общи условия.

(5) Стойността на доставката се заплаща съгласно условията, определени на https://bonsait.bg/ и настоящите общи условия.

Чл. 6. (1) Ползвателят и Доставчикът се съгласяват, че всички изявления помежду им във връзка със сключването и изпълнението на договора за покупко-продажба могат да бъдат извършвани по електронен път и чрез електронни изявления по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис и чл. 11 от Закона за електронната търговия.
(2) Предполага се, че електронните изявления, извършени от Ползвателите на сайта, са извършени от лицата, посочени в данните, предоставени от Ползвателя при извършване на регистрация, ако Ползвателят е въвел съответното име и парола за достъп.

IV. ИЗПОЛЗВАНЕ НА ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН
Чл. 7. (1) За да използва сайта за сключване на договори за покупко-продажба на стоки, Ползвателят следва да въведе избрани от него име и парола за отдалечен достъп, в случаите в които електронният магазин изисква регистрация.
(2) Името и паролата за отдалечен достъп се определят от Ползвателя, чрез регистрация по електронен път в сайта на Доставчика.
(3) С попълване на данните си и натискане на бутоните „Да, приемам“ или „Регистрация“, Ползвателят декларира, че е запознат с тези общи условия, съгласен е с тяхното съдържание и се задължава безусловно да ги спазва.
(4) Доставчикът потвърждава извършената от Ползвателя регистрация, чрез изпращане на писмо на посочен от Ползвателят електронен адрес, на който се изпращат и информация за активиране на регистрацията. Ползвателят потвърждава регистрацията и сключването на договора чрез електронна препратка в писмото, с което е уведомен за извършената регистрация, изпратено от Доставчика. След потвърждаването се създава акаунт на Ползвателя и между него и Доставчика възникват договорни отношения.
(5) При извършване на регистрацията Ползвателят се задължава да предостави верни и актуални данни. Ползвателят своевременно актуализира данните, посочени в регистрацията си, в случай на промяна.
(6) За да използва пълната функционалност на електронния магазин на Доставчика, Ползвателят се задължава да извърши регистрация в сайта на електронния магазин. Доставчикът не носи отговорност, в случай че поради липса на извършена регистрация Ползвателят не е могъл да използва пълната функционалност на електронния магазин, включително и по отношение на упражняване на права по договора, възможност за претендиране на по-ниска цена и други сходни функции.
(7) Настоящите общи условия могат да бъдат приети от Ползвателите и без извършването на регистрация в електронния магазин чрез изрично волеизявление, включително и чрез сайта на https://bonsait.bg/ 

Чл. 8. (1) Електронният адрес, предоставен при първоначалната регистрация на Ползвателя, както и всеки следващ електронен адрес, използван за обмен на изявления между Ползвателя и Доставчика, е „Основен електронен адрес“ по смисъла на тези общи условия. Ползвателят има право да променя своя Основен контактен електронен адрес.
(2) При постъпване на заявка за промяна на Основния контактен електронен адрес, Доставчикът изпраща искане за потвърждение на промяната. Искането за потвърждение се изпраща от Доставчика на посочения от Ползвателя нов Основен контактен електронен адрес.
(3) Промяната на Основния контактен електронен адрес се извършва след потвърждение от Ползвателя, изразено чрез препратка, съдържаща се в искането за потвърждение, изпратено от Доставчика на посочения от Ползвателя нов Основен контактен електронен адрес.
(4) Доставчикът информира Ползвателя за извършената промяна, чрез електронно писмо, изпратено на посочения от Ползвателя Основен контактен електронен адрес преди извършването на промяната му по ал. 2.
(5) Доставчикът не носи отговорност пред Ползвателя за неправомерна промяна на Основния контактен електронен адрес.
(6) Доставчикът може да изисква от Ползвателя използването на Основния контактен електронен адрес в специфични случаи.

V. ТЕХНИЧЕСКИ СТЪПКИ ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР ЗА ПОКУПКО-ПРОДАЖБА
Чл. 9. (1) Ползвателите използват предимно интерфейса на страницата на Доставчика, за да сключват договори за покупко-продажба на предлаганите от Доставчика стоки в https://bonsait.bg/.

(2) Договорът се сключва на български език.
(3) Договорът между Доставчика и Ползвателя представлява настоящите общи условия, достъпни на сайта на https://bonsait.bg/.
(4) Страна по договора с Доставчика е Ползвателят съгласно данните, предоставени при регистрацията и съдържащи се в личния профил на Ползвателя. За избягване на съмнение това са данните, с които е създаден акаунт при Доставчика.
(5) Доставчикът включва в интерфейса на Интернет страницата си, технически средства за установяване и поправяне на грешки при въвеждането на информация, преди да бъде направено изявлението за сключване на договора.
(6) За сключването на този договор и за сключването на договора за покупко-продажба на стока, Доставчикът изрично уведомява Ползвателя по подходящ начин чрез електронни средства.

(7) Изявлението за сключване на договора и потвърждението за неговото получаване се смятат за получени, когато техните адресати имат възможност за достъп до тях.
(8) Доставчикът доставя стоките на посочения от Ползвателите адрес и не носи отговорност в случай, че посочените от Ползвателите данни са неверни или заблуждаващи.

Чл. 10. (1) Ползвателите сключват договора за покупко-продажба с Доставчика по следната процедура:
Извършване на регистрация в https://bonsait.bg/ и предоставяне на необходимите данни, ако Ползвателят няма до този момент регистрация на сайта или чрез заявяване на стока без да се извършва регистрация;  

Влизане в системата за извършване на поръчки на магазина на https://bonsait.bg/ чрез идентифициране с име и парола и друг начин за идентификация;
Избиране на една или повече от предлаганите стоки на https://bonsait.bg/ и добавянето им към списък със стоки за покупка;
Предоставяне на данни за извършване на доставката;
Избор на способ и момент за плащане на цената.

Потвърждение на поръчката;
(2) Ползвателите могат да сключват договора за покупко-продажба с Доставчика и без извършване на регистрация, като използват съответната функция на сайта на електронния магазин.

(3)При поръчка чрез https://bonsait.bg/, Сайтът изпраща уведомление до Ползвателя по имейл, с което договорът от разстояние между Вас като Ползвател и Доставчикa се счита за сключен. Уведомлението удостоверява също успешното регистриране на поръчката в системата на търговеца, което няма смисъла на приемане, потвърждаване или поемане на ангажимент за изпълнението й, освен ако не е посочено друго в уведомлението. 

1ПЛАЩАНЕ

Чл. 11  Цените на стоките и услугите, обявени в Сайта, са крайни.

Чл. 12 (1) Цената, начинът на плащане и срокът за плащане са посочени във всяка поръчка.

(2) Поръчки на продукти, предлагани от продавача, на стойност над 1 000 лв. няма да могат да се плащат при доставката, а следва да се заплатят напълно или предварително по банков път. Обикновено при необходимо предплащане това е посочено в обявата.

(3) Доставчикът издава на Ползвателя фактура за поръчаните стоки въз основа на информацията, предоставена от Ползвателя. Когато последният не е посочил, че желае фактура, Доставчикът или куриерът предоставя единствено фискален бон и/или разписка за извършената продажба при полученото в брой плащане съгласно действащото законодателство.

(4) В случай на плащания по банков път или с карта, продавачът не носи отговорност за каквито и да е разходи във връзка с такси, комисионни или други допълнителни плащания, направени от клиента по повод трансакцията, както и в случаите на обмен на валута, прилагани от банката, издала картата на клиента в случаите, в които валутата е различна от български лева (BGN).

(5) Плащането с карта към Сайта се приема като международно плащане от банките в България и съгласно техните правила за работа с карти и картови разплащания при такъв вид трансакции някои банки или други институции начисляват допълнителни такси. Разходите, свързани с подобни плащания са единствено за сметка на купувача. Затова Доставчикът препоръчва на своите клиенти да направят справка при своята банка за евентуални допълнителни такси, които биха могли да им бъдат начислени при онлайн плащания или такива чрез банка за продукти и услуги, продавани от https://bonsait.bg/.

 Чл. 13(1) Ползвателят е длъжен да предостави цялата необходима информация за издаването на фактурата в съответствие с действащото българско законодателство, в случай че се изисква такава. Това той може да направи при извършване на поръчката или по-късно чрез съобщение до продавача.

(2) С цел правилното съставяне на фактурата за съответната поръчка, Ползвателят е длъжен непрекъснато да актуализира данните в профила си, ако е регистриран, или в поръчката си. Той е длъжен да прегледа информацията, посочена в съответната поръчка, за да се убеди, че тя е пълна, вярна и точна.

 

Чл. 14 Поръчки от сайта могат да бъдат заплащани по следния начин:

(1) в брой с наложен платеж (за поръчка на стоки) – в този случай стойността на поръчаните стоки и доставката (освен ако не е безплатна) следва да се заплати от клиента, от посочено от него трето лице или негов представител на куриера, извършващ доставката, в момента на получаване на стоката срещу фискален бон, предоставен от последния; при избран такъв метод се начислява допълнителна такса “наложен платеж”; плащания се приемат и в брой при доставка от друг превозвач или собствен на продавача транспорт, като в този случай клиентът получава касов бон за извършеното плащане;

(2) по банков път – в този случай стойността на поръчаните стоки и/или услуги и доставката (освен ако не е безплатна), следва да се заплати  от Ползвателя или от избрано от него трето лице по банкова сметка на продавача, като плащането се счита за завършено, едва след като същото бъде потвърдено и съответната сума постъпи по банковата сметка на ДИЗАЙН 2020 ЕООД;

(3) с дебитна или кредитна карта (виртуален ПОС терминал) – в този случай стойността на поръчаните стоки и/или услуги и доставката (освен ако не е безплатна), следва да се заплати от клиента или от избрано от него трето лице чрез системата за плащане на Ипей, указан в етапа на плащане. Клиентът бива препращан директно и автоматично към Сайта на оператора, където платецът следва да въведе данните на своята карта (номер на картата), нейната валидност, титуляр, както и трицифрения код за сигурност (CVC/CVV), като тези данни се предават към системата на оператора на платежни услуги, за потвърждение на трансакцията. Плащането се счита за завършено, едва след като клиентът се съгласи с условията на оператора и системата регистрира успешно плащането и сумите бъдат заверени в сметката на ДИЗАЙН 2020 ЕООД. С предоставянето на необходимите данни, клиентът или трето лице платец се идентифицира, потвърждава размера на плащането и нарежда сметката на картата да бъде задължена със сумата на плащането и да бъде преведена по сметката на ДИЗАЙН 2020 ЕООД. Доставчикът не получава каквито и да е данни за Вашите кредитни или дебитни карти. Ползвателят няма право да оспорва плащане, потвърдено чрез въвеждане на коректна парола за идентификация, CVC/CVV код за сигурност, персонална секретна парола за 3D идентификация или друга парола/код за идентификация или плащане, потвърдено с въвеждане на 6-цифрен код за достъп до мобилното приложение.

(4) с ваучер при условията на чл. 15 от настоящите условия – ако е достъпна тази опция към момента на покупката. 

 

Плащане с ваучер

Чл. 15 (1) Доставчикът в определени случаи издава ваучери на определена стойност, която се заплаща от клиента при поръчка на ваучера. Тези ваучери могат да се използват при условията и сроковете, посочени в самия ваучер. Ако друго не е посочено в конкретния ваучер или обявата за него, то ваучерите на определена стойност могат да се използват в 6-месечен срок от поръчката и издаването, еднократно и спрямо стоки и услуги, предлагани в сайта, които не са в промоционална кампания и които са на стойност равна или по-висока от стойността на ваучера. При покупка на стоки или услуги на стойност, надвишаваща заплатената сума за ваучера, клиентът се задължава да заплати на продавача разликата при условията и сроковете, валидни за стандартни покупки и според избрания от клиента метод на плащане при избора на конкретната стока или услуга. При покупка чрез ваучер на стоки или услуги с по-ниска стойност, разликата не се възстановява на клиента и не може да се прехвърля в бъдеще за други покупки през сайта. Същото се отнася и ако в посочения срок ваучерът не бъде използван от Вас. Ако ваучерът не е поименен и друго не е посочено, то същият може да се използва от всяко лице, което го притежава.

(2) Доставчикът в определени случаи издава ваучери, които гарантират отстъпка при покупка на стоки или услуги от сайта. Ваучерите от подобен тип се предлагат от магазина безплатно за клиента, тоест като подарък за клиенти, закупили стоки или услуги над определена стойност или при промоционална кампания (например при първа регистрация, първа поръчка или друго). Отстъпката, на която получателят на ваучера има право, е посочена в определен процент или като конкретна стойност. Тези ваучери могат да се използват при условията и сроковете, посочени в самия ваучер. Ако друго не е посочено в конкретния ваучер или обявата, то ваучерите, гарантиращи отстъпка, могат да се използват в 6-месечен срок от поръчката и издаването, еднократно и спрямо стоки и услуги, предлагани в сайта, които не са в промоционална кампания и които са на стойност по-висока от тази посочена във ваучера (пример: ако във ваучера е посочено, че същият гарантира на получателя отстъпка в размер на 20 % от избрани стоки или услуги и че може да се използва единствено при поръчки на стойност над 20 лв., това означава, че може да използвате ваучера и гарантираната с него отстъпка за покупки, надхвърлящи 20 лв., тоест 20.01 лв. или повече). Ако ваучерът не е поименен и друго не е посочено, то същият може да се използва от всяко лице, което го притежава.  Ваучерът не може да бъде преиздаден като парична стойност. 

(3) Ваучерът не може да бъде преиздаден като парична стойност и не подлежи на отказ, връщане или замяна. Ако върнете продукт или услуга, заплатени с ваучера, в случай че връщането е законосъобразно и се осъществи в периода на валидност на ваучера, то прилагат се условията по чл. 25 от Общите условия.

 

                                

VII. ДОСТАВКА НА СТОКИ

Начин на доставка 

Чл.16 (1) Доставчикът се задължава да доставя поръчаните и закупени стоки сам или чрез куриерска фирма до адрес, посочен от Ползвателя или до офис на куриерската фирма, в зависимост от избора на клиента. Доставката се реализира до врата на сградата (партер). 

(2) В случай, че Ползвател е регистриран в https://bonsait.bg/ и в профила си има запаметени повече от един адрес, доставката ще бъде изпратена на този, който е посочен като основен.  

(3) Доставчикът обикновено изпраща поръчана от Ползвателя стока посредством куриерска компания „Еконт“ или „Speedy”. Доставката на живи растения се извършва само от компания „Еконт”. За останалите артикули Ползвателят има право да избере компанията, която може да бъде извън посочените по-горе. Доставчикът се свързва по телефон или имейл с  клиента за да уточнят дали същата ще бъде до негов офис или до врата на посочен от клиента адрес.

(4) Доставчикът определя начинът на заплащане на доставката на https://bonsait.bg/, когато тя не е включена в стойността на продукта.
(5) Доставчикът извършва доставката на стоки само на територията на България. В случай че Ползвател желае конкретна стока да му бъде доставена до адрес извън територията на България, същият следва да се свърже с Доставчика .

 

Цена за доставка

Чл17 (1) Цената на доставката, не е фиксирана в сайта (“раздел “Доставка”) зависи от избрания доставчик,  размера и обема на пратката, адреса за доставка, като същата, когато е в рамките на България, варира от 5.00 лв. до 50.00 лв. за стандартни пратки с тегло до 10 кг. За точно изчисляване на стойността на доставката използвайте калкулатор за изчисляване на цената на доставка на Еконт или този на Спиди. Съвет: Доставката до офис на куриер е по-изгодна от доставката до посочен адрес.

(2) Доставчикът има право да предвиди, че цена за доставка не се дължи от клиента в случай на поръчка над определена стойност. Това обстоятелство ще бъде посочено в раздел “Доставка” или другаде в сайта и при извършване на поръчка.

(3) В определени случаи куриерското дружество начислява допълнителни такси за услуги като доставка във фиксиран час, разнос в почивен ден, SMS известяване за получена пратка, такса “наложен платеж”.

(4) Ако друго не е посочено в обявата на избраната стока прилагат се следните условия и цени на доставка:

 

Срок на доставка

Чл. 18 (1) Поръчки на стоки от https://bonsait.bg/ се приемат 24 часа в денонощието, включително в почивните дни и на официалните празници. Приетите поръчки се обработват и изпращат чрез куриер в рамките на 1-3 работни дни, ако не сме уговорили друго, например след получено плащане (при поръчки, платени по банков път). 

(2) Максималният срок на доставка на стоки в рамките на Република България е 7 (седем) работни дни от датата на потвърждение от Доставчика, освен ако не сме уговорили друго.

(3) Срокът на доставка се удължава съответно с броя на почивните дни при поръчки в петък, събота, неделя и по време на официални празници. 

(4) Доставчикът си запазва правото да удължава сроковете с повече от 7 работни дни с предварителното съгласие на последния.

 (5) Доставчикът не носи отговорност за забава на доставката, поради независещи от Доставчикът обстоятелства, като например забавяне от страна на куриера, извършващ доставката, забрана от държавен орган, извънредни или форсмажорни обстоятелства, непреодолима сила по чл. 306 от Търговския закон.

(6) Доставчикът има право едностранно да удължи срока за доставка или да откаже доставка на стоки или услуги в случаите, при които поръчката е заявена с плащане чрез банков превод, виртуален ПОС/карта и плащането не е заверено по сметката на продавача.

 

Преглед за явни и видими дефекти при доставка

Чл. 19 (1) При извършване на доставка на стока, поръчана от Доставчикът, Ползвателят се задължава внимателно да я прегледа лично или чрез трето упълномощено от него лице, приемащо същата.

(2) При констатиране на външни видими дефекти – евентуални повреди, удари и други щети, установени при доставка, клиентът или третото лице следва да не приема стоката, като посочи писмено причината за неприемането или ако я приеме – да подпише протокол за щети в присъствието на куриера, в който протокол се описват констатираните дефекти и незабавно, не по-късно от 72 часа от доставката, да уведоми Доставчикът за проблема.

(3) Когато доставените стоки явно не съответстват на поръчаните от Ползвателя и това може да се установи при обикновен преглед на доставените стоки, клиентът има право в срок от 72 часа да поиска от Доставчикът доставената стока да бъде заменена със съответстваща на поръчката стока.

(4) Уведомяването може да стане по какъвто и да е начин от изброените в раздел II от настоящите Общи условия или чрез формата за контакт в уебсайта.

(5) При постъпило уведомление за явен дефект по предходните алинеи Доставчикът ще замени увредената/несъответстващата стока най-късно в срок до 14 дни при условията на чл. 31, освен в случаите, при които не е налична стока от същия вид, за което Доставчикът ще информира клиента своевременно и ще договори условията за замяна. Ако подмяна не е възможна, то ще пристъпим към действия съгласно раздел IX.

 

Приемане на пратката

Чл. 20 (1) При приемане на доставката от Ползвателя или трето лице без забележки, всички и всякакви последващи претенции за външни видими дефекти на получената стока се явяват неоснователни и като такива не следва да бъдат удовлетворени. В случай че стоката е приета и не бъде изготвен и подписан протокол за щети в присъствието на куриера при получаването на стоката и/или клиентът не уведоми незабавно в срок до 72 часа от доставката Доставчикa на посочения в Сайта телефон/имейл/адрес, приема се, че стоката не страда от забележими несъответствия и клиентът губи правото си на привеждане на констатираните външни видими дефекти в съответствие с договора за продажба.

(2) Горепосоченото не отменя правото на потребителя да предяви рекламация по раздел Х, ако са налице основания за това и не освобождава Доставчикa от задължението му да предлага стоки и услуги, съответстващи на договора за продажба и да предоставя на потребителите правата, произтичащи от законовата гаранция.

(3) При отказ да се приеме доставката, без да е налице основателна причина за това, потребителят дължи всички разходи по направената доставка, които включват цена на куриерски услуги и опаковка.

 

Чл. 21. При предаване на стоките Ползвателят или трето лице, приемащо доставката на посочения от клиента адрес, е задължен да подпише придружаващите документи. За трето лице се счита всяко лице, което не е извършило поръчката, но приема стоката при доставка на посочения от клиента адрес за доставка.



VIII. ОСОБЕНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ДОСТАВЧИКА. ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ
Чл. 22. Правилата на настоящия раздел VIII от тези общи условия се прилагат спрямо Ползватели, за които според данните, посочени за сключване на договора за покупко-продажба или при регистрацията в https://bonsait.bg/ , може да се направи извод, че са потребители по смисъла на Закона за защита на потребителите, Закона за електронната търговия и/или на Директива 2011/83/EC на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2011 година.

Чл. 23. (1) Основните характеристики на стоките, предлагани от Доставчика са определени в профила на всяка стока на сайта на https://bonsait.bg/.
(2) Цената на стоките с включени всички данъци се определя от Доставчика в профила на всяка стока в сайта на https://bonsait.bg/.
(4) Начинът на плащане, доставка и изпълнение на договора се определя в настоящите общи условия, както и информацията, предоставена на Ползвателя в сайта на Доставчика.
(5) Информацията, предоставяна на Ползвателите по този член е актуална към момента на визуализацията й на сайта на Доставчика преди сключването на договора за покупко-продажба.
(6) Доставчикът задължително посочва условията за доставка на отделните стоки в сайта си.
(7) Доставчикът посочва преди сключването на договора общата стойност на поръчката за всички съдържащи се в нея стоки, изключая тойността на доставката, която се заплаща съгласно чл.17.

(8) Ползвателите се съгласяват, че цялата изискуема от Закона за защита на потребителите информация може да бъде предоставяна чрез платформата на https://bonsait.bg/ или електронна поща.

Чл. 24. Потребителят се съгласява, че Доставчикът има право да приема авансово плащане за сключените с потребителя договори за покупко-продажба на стоки и тяхната доставка.

1ПРАВО НА ОТКАЗ И НА ЗАМЯНА НА ПРОДУКТ

*Настоящият раздел се отнася единствено за Ползватели, с изключение на чл. 34-36, приложими и за клиенти професионалисти

 

Срок на право на отказ и право на замяна

Чл. 25 (1) В срок от 14 дни от получаване на стоката, Ползвателят има право се откаже от поръчката на стоката от сайта, без да посочва причина или мотив за това и без да дължи неустойки или други обезщетения на Доставчика, освен разходите за нейното връщане, а и за първоначалното изпращане на стоката.

В случай че продуктът и или опаковката са увредени повече от обичайното, Доставчика има право по реда на чл. 32 да удържи съответна сума за намалената стойност на стоките от сумата, подлежаща на възстановяване, която не може да надхвърля стойността на стоката.

(2) Когато Ползвателят упражни правото си на отказ от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, всеки допълнителен договор се прекратява автоматично, без потребителят да дължи каквито и да е разходи, обезщетения и/или неустойки, с изключение на разходите, предвидени в чл. 25, ал. 1 от настоящите Общи условия.

(3) Правото на отказ не се прилага в случаите по чл. 26;

(4) Срокът за отказ от поръчка, когато същата съдържа много стоки, доставяни в различни дни, е 14 дни, считано от датата, на която Ползвателят или трето лице, посочено от него, влезе във владение (получи) последната стока от поръчката;

(5) Срокът за отказ от поръчка, която се състои от множество партиди или части е 14 дни, считано от датата, на която Ползвателят или трето лице, посочено от него, влезе във владение на последната партида или част;

(6) Срокът за отказ от поръчка на абонамент, с която редовно се доставя стока за определен период (например абонамент за получаване на продукт всеки месец) е 14 дни, считано от  датата, на която Ползвателят или трето лице, посочено от него, влезе във владение на първата стока;

                       

Стоки и услуги, за които Ползвателят няма право на отказ и замяна

Чл. 26.  Ползвателят няма право да се откаже от сключения договор или да иска замяна на продукт с друг, съответно Дозтавчикът има право да не уважи упражнен отказ от поръчка, в следните случаи:

(1) срокът за упражняване на правото на отказ е изтекъл и Ползвателят е уведомил, че се отказва от поръчката след изтичане на срока;

(2) Ползвателят не е върнал стоката на Доставчика в срока по чл. 30;

(3) Ползвателят не е върнал стоката в същото състояние като при доставката. По отношение на аксесоарите, предлагани в сайта: Няма да бъдат приемани продукти, които са повредени, такива със следи от прекомерно използване, с одрасквания, със следи от удари.

По отношение на живите растения, предлагани в сайта: Няма да бъдат приемани продукти с видими белези на засушаване или прекомерно преовлажняване, както и такива, които са съхранявани на неподходящи условия, в разрез с индивидуалното описанието за съхранение на всеки продукт. 

 (4) не са налице достатъчно данни, за да се счита, че продуктът е закупен от Доставчика (липсва фактура, касов бон или др.);

(5)  правото на отказ се упражнява за услуга, която по желание на Ползвателят е започнала незабавно след поръчката и Ползвателят се е съгласил правото му на отказ да отпадне, а към момента на отказа услугата е напълно или частично изпълнена;

(6) Ползвателят е върнал продукта със заявка наложен платеж – в този случай Доставчика има право да откаже приемане на върнатия продукт и плащане на наложения платеж, а потребителят следва да изпрати отново стоката към Доставчика без наложен платеж;  

(7) отказът е за стока или услуга, чиято цена зависи от колебанията на финансовия пазар, които не могат да бъдат контролирани от Доставчика  и които могат да настъпят по време на срока за упражняване правото на отказ;

(8) при доставка на стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания, както и при доставка на стока, която не се произвежда серийно, не се поддържа в наличност, а се изработва индивидуално и специално за потребителя;

 (9) при доставка на стоки, с недвусмислено доказуеми следи, че са повредени поради недобросъвестна липса на грижи или поради неспазване на инструкциите, приложени към продукта.

 (10) при поръчки, които не са направени онлайн (от разстояние) или при които купувачът не е Ползвател;

(11) при предоставяне на дигитално съдържание, което не се доставя на материален носител, когато изпълнението е започнало с изричното съгласие на потребителя, който е потвърдил, че знае, че по този начин ще загуби правото си на отказ;

 

Чл. 27 (1) В 14-дневен срок от получаване на стоката потребителят има право и да замени продукт, в случай че доставената стока не съответства на неговите очаквания (цвят, размер, друго). Правото на потребителя по настоящата алинея не отнема правото му на рекламация по раздел X, в случай на налично несъответствие.

(2) При упражнено право на замяна и наличието на предпоставки за уважаването му, Доставчикът се задължава да замени продукта с друг в рамките на 14 (четиринадесет) дни от датата, на която Ползвателят е върнал съответния продукт на Доставчика. В случай че продавачът не разполага с искания продукт и същият не е наличен, той предлага на потребителя друг продукт, като при съгласие на последния замяната става с този друг продукт, като в случай на разлика в цените между двата продукта страните уговарят начина на доплащане/възстановяване на продажната цена, формирала разликата. При липса на съгласие Доставчикът следва да възстанови на Ползвателя заплатената за стоката сума в сроковете и при условията, посочени в предходните алинеи на настоящата разпоредба. При покупки, заплатени с ваучер моля запознайте се с чл. 28а.

 

Чл. 28а. Ако упражните право на отказ от поръчка, съдържаща продукт, заплатен с ваучер по чл. 15 от общите условия и в случай че са налице условията на настоящия раздел за уважаване на отказа, то прилагат се следните условия:

ако отказът е упражнен в срок до 14 дни от получаване на стоката, сумата, която е заплатена посредством ваучера (стойността на ваучера) се възстановява на  Ползвателя в сроковете и по реда на чл. 31 и следващите от настоящия раздел. Настоящата разпоредба се отнася и за суми, които потребителят е доплатил за стоката, ако се е наложило доплащане. Ако потребителят пожелае, Доставчика може да преиздаде ваучер за заплатената стойност, който може да се използва в срок до 6 месеца от издаването му, освен ако не е посочено друго.

Ако отказът е упражнен в периода след 14-тия ден от доставката на стоката, то тогава Доставчика няма да приеме отказа и ваучер няма да бъде преиздаден, респективно сумата, платена за поръчката, няма да Ви бъде възстановена.

                                               

 Уведомяване за отказа

Чл. 29 (1) Уведомяването от Ползвателя, че се отказва от договора или че желае да замени получения продукт с друг от същия вид (при клиенти Ползватели), следва да стане в срока по чл. 27, по някой от посочените начини:

чрез обаждане на телефоните за контакт с Доставчика ;

чрез имейл на електронния адрес на Доставчика в свободен текст;

чрез писмо с обратна разписка на адреса на Доставчика в свободен текст;

чрез попълване и изпращане до Доставчика на Стандартен формуляр за отказ по образец, наличен по-долу;

(2) Ползвателят може, но не е задължен да използва Стандартния формуляр за отказ или замяна по образец, както следва:

 

До „Дизайн 2020“ ЕООД, ЕИК 204850044, със седалище и адрес на управление: гр. Пазарджик, ул. „Никола Ръжанков“ № 39 ет.2, е-mail: itilef@abv.bg

 

Адрес за връщане на поръчки:

Гр. Пазарджик, ул. „Никола Ръжанков“ № 39, ет. 2

 

СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВАНЕ ПРАВО НА ОТКАЗ

 

С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки/услуги:

Артикул:………………………………………/вид на продукта/артикулен номер/

Размер: ……………………………………………………/ако е приложимо/

Стоката е поръчана на ……………………….. /посочва се датата на поръчката/

Стоката е получена на ………………………. /посочва се датата на доставката/

Стоката е поръчана от………………………/три имена на потребителя/

гр./с……………………………………………/адрес на потребителя/

Е-mail и телефон за връзка:………………………..

           

Желая да ми възстановите заплатената от мен сума за стоката и нейната доставка по банков път / по друг начин, със следните данни:

IBAN: ………………………………………………….

При банка: ……………………………………………

Титуляр:………………………………………………..

Друго: …………………………………………………………………

                   

 

……………….……………………………. …./Дата/

            ………………………………………………………………../Подпис на потребителя/

            Подпишете, само ако подавате настоящия формуляр на хартия.      

                                               

Връщане на стоката

Чл. 30 (1) При отказ от поръчка на стока от Доставчика , както и при искане за замяна, Ползвателят следва в 14-дневен срок от уведомяването, че се отказва от поръчката или желае замяна на продукт, да върне продукта в неговата цялост и в състояние, в което е била стоката при получаването й, заедно с издадената от Доставчика фактура и/или касова бележка, издадена от продавача или куриера, доставил стоката, на по-горе посочения адрес. Ползвателят не следва да връща стоката при условията на наложен платеж.

(2) При връщане на продукта Ползвателят следва да укаже на пощенския оператор или куриерското дружество, че желае услугата „Преглед на стоката“, тъй като нашият отдел проверява за състоянието на стоката преди приемането й обратно и възстановяване на суми на потребителя.

(3) Връщането на стоката е за сметка на Ползвателят. Ако Ползвателят не е заплатил доставката за връщане, Доставчика удържа разходите за доставка от цената, подлежаща на възстановяване и връща на потребителя разликата.

(4) Върнати пратки при заявен от Ползвателят “наложен платеж” няма да бъдат приемани до повторното им изпращане без “наложен платеж”. Доставчика се нуждае от технологично време, за да провери съдържанието и състоянието на върнатата пратка.

                                                           

Възстановяване на заплатена сума

Чл. 31(1) При упражнено право на отказ и наличието на предпоставки за уважаването му, Доставчикът се задължава да възстанови платената цена по договора, сключен от разстояние, от който потребителят се е отказал, в срок до 14 дни от уведомяването за отказа, а когато стоката се връща от потребителя или куриер – в срок до датата, на която последният е върнал съответния продукт или от датата на предоставяне на безспорно доказателство за връщането на продукта от страна на  потребителя, който от двата момента настъпи по-рано. При упражнено право на отказ от услуги, срокът за връщане на платените от Ползвателят суми е 14 /четиринадесет/ дни от датата на уведомяване на Доставчика за отказа. Възстановяването на суми се извършва след удържане на суми по реда на чл. 30, ако това е приложимо. Възстановяването на суми при отказ от поръчки, платени чрез ваучер става по реда на чл. 28а от настоящите условия.

(2) Сумата, подлежаща на възстановяване по ал. 1 включва заплатената от потребителя цена за стоката или услугата без цената за куриерски услуги за връщане на стоката, както и за началната доставка, ако е била реализирана до адрес, посочен от потребителя.

(3) Сумата ще бъде възстановена както следва, без това да доведе до някакви допълнителни разходи за Ползвателят, освен ако банката или платежната институция, която го обслужва не изисква някакви такси:

Плащанията, направени с банков превод, дебитна или кредитна карта – по банкова сметка, предоставена от Ползвателя или чрез възстановяване на сумата по сметката, от която е било извършено плащането.

Плащанията, направени чрез наложен платеж или по друг начин – по банкова сметка, допълнително предоставена от Ползвателят или чрез наложен платеж – по избор на потребителя;

 

Удържане на суми

Чл. 32 Доставчикът има право да удържи от стойността по чл. 31, ал. 1 преди възстановяването й съответно:

(1) сума за намалената стойност на продукта, ако след връщането се установи похабяване и или увреждане на продукта, като драскотини, напукване на саксиите, захабяване на инструментите или друго;

 (2) пропорционалната сума на това, което действително е било предоставено на Ползвателя до момента, в който той е уведомил Доставчика за отказа, ако Ползвателят е заявил, че желае изпълнението на услугата да започне веднага; ако клиентът е търговец или професионалист настоящата клауза се прилага, без да е необходимо изрично съгласие за начало на услугата и само ако Доставчикът му предостави възможност за отказ;

(3) разходите за връщане на стоката обратно до Доставчика ;

(4) разходите за първоначалното изпращане на стоката, ако клиентът е професионалист, същият винаги дължи и заплащане на първоначалното и последващото изпращане на продукта, в случай че Доставчика му предостави възможност за отказ;

           

Чл. 33 В случаите, при които изпълнението на услуга е започнало в 14-дневен срок от поръчката с предварителното съгласие на Ползвателя и при получен от последния превод (капаро) и последващо упражено от него право на отказ, Доставчикът има право да удържи от депозита сума, еквивалентна на изпълненото до момента на отказа. При липса на капаро, Доставчикът запазва възможността да претендира от Ползвателя заплащане на сумата. Ако клиентът е търговец или професионалист настоящата клауза се прилага, без да е необходимо предварително съгласие и само ако Доставчика му предостави възможност за отказ;


Други случаи на отказ (анулиране)

*Важи за Ползватели, но и за клиенти професионалисти

 

Чл. 34 (1) Всяка от страните има право да откаже да изпълни (да анулира) направената поръчка или задълженията си по нея, за което следва да уведоми другата страна по подходящ начин.

(2) Ако анулирането на поръчка е преди потвърждението на Доставчика за възможността за изпълнение по смисъла на чл. 10, ал. 2, Доставчикът или Ползвателят не носи отговорност и не дължи обезщетения и неустойки на другата страна за анулирането.

(3) Доставчикът може едностранно да анулира поръчка, в случай че Ползвателят е заявил продукт или услуга от Сайта, като е отбелязал, че поръчката е предназначена за трето лице (например за подарък), чиито данни е посочил за целите на доставката. Анулирането в този случай може да се извърши, в случай че Доставчикът има съмнение, че пратката е със заплашително, укорително, подигравателно или друго, противоречащо на добрите нрави и морал, предназначение.

 

Чл. 35 Анулирането на поръчка не влече каквато и да е отговорност или последващо задължение на някоя от страните спрямо другата във връзка с нея и съответно никоя от тях няма право да търси от другата обезщетение за анулирането й в следните случаи:

(1) неприемане от страна на банката-издател на клиента на транзакцията при онлайн плащане;

(2) осъществяване на паричната транзакция, което да не доведе до постъпване на средства по сметка на продавача при онлайн плащания;

(3) неизпълнение или анулиране на поръчка от страна на продавача, преди за същата да е налице потвърждение по смисъла на чл. 10, ал. 2 от настоящите Общи условия;

(4) злоупотреба с право при извършване на поръчката;

 

Чл. 36. В случаите по чл. 35 поръчката се анулира автоматично.

1
ПРАВО НА РЕКЛАМАЦИЯ

 *Настоящият раздел се отнася единствено за Ползватели.

 

Несъответствие на стоката/услугата с договора. 

Чл. 37 Стоки, предлагани от Доставчика, съответстват на договора, когато отговарят:

(1) на индивидуалните изисквания за съответствие с договора:

– съответстват на описанието, вида, количеството и качеството и  притежават функционалност и други характеристики, предвидени в договора;

– годни са за конкретната цел, търсена от Ползвателя, за която Ползвателя е уведомил Доставчика най-късно в момента на сключване на договора за продажба и по отношение на която онлайн магазинът се е съгласил;

– доставени са с всички принадлежности и всички указания, включително указанията за отглеждане, предвидени в договора за продажба, когато е приложимо и когато се актуализират своевременно при условията на договора, ако актуализацията е необходима и уговорена;

(2) на обективните изисквания за съответствие

– годни са за целите, за които обичайно се използват стоки от същия вид, като се вземат предвид разпоредбите на правото на Европейския съюз и на българското право, както и на съществуващите технически стандарти и правила за добри практики;

– притежават качествата на мострата или модела, която Доставчика е предоставил на разположение на потребителя преди сключването на договора, и да отговарят на описанието на тази мостра или модел, когато е приложимо и когато такава мостра е предоставена;

– доставени са със съответните принадлежности, включително опаковката и указанията за ползване или други указания, които потребителят може разумно да очаква да получи, когато е приложимо, и

– доставени са в количество и притежават качествата и другите характеристики, включително по отношение на трайност, функционалност, съвместимост и безопасност, които са обичайни за стоки от същия вид и които потребителят може разумно да очаква предвид естеството на стоките и като се вземат предвид всички публични изявления, направени от Доставчика или от други лица на предходен етап от веригата от сделки или направени от името на тези лица, включително производителя, съдържащи се например в рекламата или в етикета.

 

Неоснователни рекламации

Чл. 38 (1) Като неоснователни ще бъдат отхвърлени рекламации, когато: 

не е налице отклонение от изискванията, посочени в чл. 37 или отклонението/несъответствието не е съществено;

потребителят е имал специални изисквания спрямо продукта или услугата, които не е посочил писмено на Доставчика преди поръчката и продуктът не съответства на тези очаквания на потребителя;

несъответствието се дължи на естеството на стоката и нормалното й изхабяване с времето.

несъответствието е причинено от неправилни експлоатация/ употреба/съхранение/ на продукта въпреки надлежно предоставените от Доставчика или производителя указания;

Ползвателят при сключването на договора (поръчката) е знаел или не е могъл да не знае за несъответствието – например в момента на поръчката Ползвателят е информиран от нас, че стоката е с определени несъответствия (например стока от категория в сайта с преоценени стоки, стоки с дефект, разопаковани стоки, когато в сайта ясно е посочено, че стоката е намалена поради наличен дефект или конкретно обстоятелство);

несъответствието е видимо и явно и касае външния вид на стоката (например драскотини, откъсвания на опаковката или част от съдържанието на продукта) и е могло да бъде констатирано при обикновен преглед на стоката още при приемането й (доставката) и въпреки това потребителят не е подписал протокол за щети пред куриера и или не е уведомил COLLECTIVE в сроковете по чл. 20, ал. 1 от настоящите Общи условия;

рекламацията е предявена след изтичане на сроковете по чл. 39;

потребителят не е предоставил документите по чл. 45, ал. 4 и или не е върнал продукта, съответно върнал го е без прилежащите към него аксесоари и или компоненти;

е извършен ремонт или е направен опит за извършване на ремонт и отстраняване на несъответствие от неоторизирано от Доставчика лице;

рекламацията касае продукт, който не е закупен от Доставчика (например посочили сте, че продуктът е закупен от нас, но сте ни изпратили друг продукт);

(2) При неоснователна рекламация Доставчика информира писмено потребителя за решението си и се освобождава от отговорност да уважи рекламацията и да извърши привеждане на стоката в съответствие с договора. Ако Ползвателят е недоволен от решението на Доставчика той може да предяви претенцията си по съдебен ред. Това той може да направи и без да предявява рекламация пред Доставчика или да изчаква становище на търговеца.

             

Подаване на рекламация

Чл. 39 (1) Когато стоки, предлагани от Доставчика не отговарят на изискванията, посочени в чл. 37, Ползвателят има право да предяви рекламация като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие чрез ремонт или замяна, а услугата – чрез повторното й надлежно изпълнение, като рекламацията следва да бъде направена в срокове, както следва:

до 72 часа от приемане на стоката, когато несъответствието е външно, видимо и явно и е могло да бъде констатирано при определен преглед по време или непосредствено след доставката;

Срокът спира да тече през времето, необходимо за постигане на споразумение между Доставчика и Ползвателя за решаване на спора.

 (2)  При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, предпочитан начин за контакт. 

(3) Предявяването на рекламация не е пречка за предявяване на иск.

(4) При подаване на рекламация  потребителят задължително следва да приложи и документите, на които се основава претенцията, а именно: i) касова бележка, фактура или друг документ, удостоверяващ плащането; ii) протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното – при наличие на такива; iii) други документи, установяващи претенцията по основание и размер.

(5) В случаите, при които рекламацията е предявена извън обект на Доставчика, потребителят следва да предостави стоката на продавача на адреса, посочен в настоящите Общи условия. При замяна на стоките Доставчика взема заменените стоки обратно от потребителя за своя сметка.

(6) Доставката, ако е използван куриер, е за сметка на Доставчика, в случай че рекламацията се приеме от Доставчика като основателна.

           

Ремонт, замяна и привеждане в съответствие

Чл. 40 (1) Привеждането на стоката или услугата в съответствие с договора за продажба от страна на Доставчика е безплатно за потребителя. Ползвателят не дължи разходи за за материали и труд, свързани с ремонта или замяната на стоката и привеждане в съответствие на услугата, а също не понася значителни неудобства. Ползвателят  обаче следва да предостави стоката на разположение на Доставчика на указания по-долу адрес. 

(2)  Рекламацията се подава до Доставчика по един от следните начини по избор на потребителя:

чрез обаждане на телефоните за контакт на https://bonsait.bg/;

на място на адрес: гр. Пазарджик, ул. Никола Ръжанков 39, ет. 2;

чрез имейл на електронния адрес на Доставчика в свободен текст;

чрез писмо с обратна разписка на адреса на Доставчика в свободен текст;

чрез попълване и изпращане до Доставчика на Стандартен формуляр за рекламация по образец, както следва:

 

До  „Дизайн 2020“ ЕООД, със седалище и адрес на управление:гр. Пазарджик, ул. „Никола Ръжанков“ № 39, ет. 2, е-mail: itilef@abv.bg

 

Адрес за връщане на стоката:

гр. Пазарджик, ул. „Никола Ръжанков “ № 39, ет. 2

 

СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВАНЕ ПРАВО НА

 РЕКЛАМАЦИЯ

 

С настоящото уведомявам, че открих несъответствие на стоката/ите/ услугата/ите с договореното.

Артикул:………………………………………/вид на продукта/артикулен номер/

Размер: ……………………………………………………./ако е приложимо/

Стоката е поръчана на ……………………….. /посочва се датата на поръчката/

Стоката е получена на ………………………. /посочва се датата на доставката/

Стоката е поръчана от………………………/три имена на потребителя/

гр./с……………………………………………/адрес на потребителя/

Е-mail и телефон за връзка:………………………..

Използвана ли е стоката? – Да/Не………………/заградете вярното/

Предмет на рекламацията:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Предпочитан начин на удовлетворение за стоки

/заградете избора/

Предпочитам безплатен ремонт на стоката.

Желая да заменя продукта с друг.

Желая извършване на услугата в съответствие с договора

4 Желая отстъпка от цената на продукта/услугата.

Желая да ми бъде възстановена заплатената за продукта/услуга сума по следния начин: …………………………………………………………………………………………………………..

посочете начин на възстановяване, а при заявено връщане на сумите по банков път, моля посочете банкова сметка

 

Прилагам следните документи:

Касова бележка или фактура;

Протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;

Други документи, установяващи претенцията по основание и размер.

(заградете желаната опция)

 

……………….……………………………. …./Дата/

………………………………………………………………../Подпис на потребителя/

Подпишете, само ако подавате настоящия формуляр на хартия.      

                                        

Вписване на рекламацията. Привеждане в съответствие

Чл. 41 (1) Доставчика при предявена рекламация вписва същата в Регистър на рекламациите, като предоставя на потребителя номер и дата на рекламацията, както и информация спрямо какъв продукт е рекламацията и  кой служител е приел същата.

(2) В срок до 30 дни от предявяване на рекламацията Доставчика се произнася дали същата е основателна или не.

(3) Потребителят следва да уведоми незабавно Доставчика, в случай че при предявена рекламация не му е предоставен документ, съдържащ данните по ал. 1.

 

Чл. 42  (1) При основателни рекламации Доставчика привежда стоката или услугата в съответствие с договора за продажба в рамките на 30 дни от предявяване на рекламацията и от предоставянето на стоката на разположение на Доставчика, ако рекламацията е за стока. 

(2) Във всеки случай на удовлетворена рекламация Доставчика издава на потребителя екземпляр от акт за удовлетворена рекламация, от който да е видно извършеното по рекламацията действие.

 

Намаляване на цена или връщане на платена сума

Чл. 43 Ползвателят има право на пропорционално намаляване на цената или да развали договора за продажба в следните случаи:

(1) Ако рекламацията е за стока и в случай че ремонт или замяна се окажат невъзможни или неподходящи поради причини като невъзможност за ремонт предвид естеството на несъответствието, размера на разходите за ремонта, липсваща наличност на продукта или друга подобна причина; 

(2) Ако рекламацията е за услуга и привеждането й в съответствие е невъзможно или неподходящо предвид вида на несъответствието и разходите за отстраняването му;

(3) Ако  Доставчика откаже да приведе стоката или услугата безплатно за потребителя в съответствие в 30-дневен срок, като се приема, че е налице отказ, ако в 30-дневен срок не е привело стоката или услугата в съответствие;

(4) Ако  въпреки предприетите от Доставчика действия за привеждане на стоката или услугата в съответствие, стоката или услугата повторно прояви несъответствие;

(5) Несъответствието е толкова сериозно, че оправдава незабавно намаляване на цената или разваляне на договора за продажба, или продавачът е заявил или от обстоятелствата е ясно, че продавачът няма да приведе стоката в съответствие в разумен срок или без значително неудобство за потребителя.

 

Чл. 44 (1) Намаляването на цената е пропорционално на разликата между стойността на получените от потребителя стоки или услуги и стойността, която биха имали те, ако нямаше липса на съответствие.

(2) Ползвателят няма право на намаление, ако Доставчика надлежно и в срок е отстранил несъответствието.

 

  

1ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ

Чл. 45 Цялото съдържание, присъстващо в https://bonsait.bg/ а именно –  логото, ведно с фигурите и текстът, съдържащи се в него, надписи и изображения, чертежи, схеми, графики, дизайн, база данни, описания, методи, процеси и други обекти на интелектуалната собственост и авторското право,  съдържанието на Общите условия, са собственост на  Доставчика или на трети лица, от които  Доставчика е получило съгласие за възпроизвеждане и или има договор за използването на обекта на интелектуалната собственост и или авторското право.

           

Чл. 46 Доставчика запазва всичките си права върху интелектуалната собственост, свързана по какъвто и да е  начин със https://bonsait.bg/.

 

Чл. 47 Определени продукти, изложени в https://bonsait.bg/, са със собствен, специфичен и единствен по рода си дизайн, притежание на Доставчика , който представлява обект на авторско право и интелектуална собственост.

 

Чл. 48 Посетителите в https://bonsait.bg/ могат да използват съдържанието единствено за целите на покупко-продажбата. Използването на съдържанието за други цели, различни от изложените в Общите условия се счита за нарушаване на настоящите Общи условия  на https://bonsait.bg/, както и за нарушаване на интелектуалната собственост, притежание на  Доставчика.

 

Чл. 49 Всеки продукт и всяка услуга, изложени и предлагани в https://bonsait.bg/, отговарят на европейските и националните изисквания, касаещи конкретния продукт/конкретната услуга.

 

Чл. 50 (1) Посетителите в https://bonsait.bg/ могат да копират, споделят, прехвърлят и/или използват съдържанието само за лични нетърговски цели и единствено в случаите, в които това не противоречи на предвиденото в настоящата глава от този документ и е получено изрично писмено съгласие от страна на  Доставчика или третите лица, носители на авторски и други права върху интелектуална собственост, които са дали своето съгласие за използване на техни произведения и други обекти на интелектуалната собственост.

(2) Доставчикът дава право на собственици на други сайтове и други лица да публикуват връзки към онлайн магазина, само когато препратката е ясна и недвусмислена.

(3) Забранява се копирането на текстове от https://bonsait.bg/, поставянето им в други уеб сайтове и онлайн магазини без писмено съгласие на Доставчика или без да се цитира източникът, като се постави следният текст: „Източник: https://bonsait.bg/, като задължително линка следва да отвежда към онлайн магазина на Доставчика.

 

XII. РЕКЛАМА

Чл. 51(1) В момента, в който Ползвател физическо лице създаде регистрация на профил (акаунт) в https://bonsait.bg/ и или извърши поръчка, има възможността да изрази съгласието си за получаване на рекламни съобщения. 

(2) Съгласие за получаване на такива съобщения може да направи и всяко лице чрез попълване на формата за абонамент на https://bonsait.bg/, изпращане на съобщение/писмо на посочените в интернет страницата адреси или посредством отбелязване на специално обозначено съгласие за получаване на реклама.

(3) За предоставяне на рекламни съобщения спрямо регистрирали профил в https://bonsait.bg/ юридически лица и или спрямо клиенти юридически лица, поръчали стоки или услуги от https://bonsait.bg/, Доставчикът няма задължение да изисква съгласие за изпращане на рекламни съобщения.

 

Чл. 52 (1) Отказ от получаване на рекламни съобщения Ползвателят може да изрази по всяко време, използвайки специалния линк, намиращ се във всяко рекламно съобщение, като промени настройките в акаунта си или като се свърже с Доставчика по какъвто и да е друг начин от посочените в настоящите Общи условия и в https://bonsait.bg/.

(2) Отказът за получаване на рекламни съобщения не означава автоматичен отказ от даденото съгласие за сключване на настоящия договор.

                       

XIII.ПУБЛИКУВАНЕ НА КОМЕНТАР. ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ

Чл. 53 Писането на коментари, въпроси и отговори, когато е приложимо,  може да се прави от посетители в раздел коментари. Написаните изявления могат да бъдат както положителни, така и отрицателни и трябва да бъдат действителни и да се отнасят за характеристиките и начина на употреба на дадена стока или услуга.

           

Чл. 54 Всеки посетител в момента на публикуването на коментар, въпрос,отговор в посочените раздели, се задължава да  спазва следните правила:

(1) да се позовава само на характеристики и/или начина на употреба на определен продукт или услуга, избягвайки информация, свързана с аспекти, които могат да се променят (напр. цена или промоционални оферти);

(2) да използва само български език и да пише на кирилица; позволени са думите или изразите, които въпреки че не са български, са широко използвани от всички медии в съответната област (пример: mouse, notebook, plug and play);

(3) да използва подходящ изказ, несъдържащ обидни изрази или такива, които могат да засегнат права на трето лице;

(4) да се увери, че въведената от него информация е реалистична, коректна, не е подвеждаща и е в съответствие с действащите закони, спазвайки в това число правата на други лица – напр. авторски права, права на интелектуална собственост, лицензионни права или други права на собственост, рекламни права или право на поверителност.

(5) да използва тази услуга само за комуникиране или получаване на допълнителни детайли относно определена стока или услуга от https://bonsait.bg/, без да прави препратки към други фирми, които насърчават продажбата и купуването на стоки/или услуги;

(6) да не предоставя или изисква, по никакъв начин или форма лични данни (данни за връзка, адрес на доставка или местожителство, телефонни номера, имейл адреси, собствени и/или фамилни имена, т.н.) или друга информация, която може да доведе до разкриването на тези лични данни;

(7) да не публикува информация и/или детайли относно URL-те (линкове/връзки) от други сайтове, които развиват същата или сходна търговска дейност като Доставчика.

(8) да не вписва коментари, въпроси, отговори, които съдържат материали с рекламен характер;

 

Чл. 55 Когато определено лице съобщи, че някой коментар, въпрос или отговор има неадекватно съдържание или такова в противоречие с настоящите Общи условия, това съдържание е внимателно разглеждано от Доставчика, за да може последното да определи дали нарушава условията за ползване на https://bonsait.bg/. Публикуваните текстове, снимки или видеоклипове сe премахват от https://bonsait.bg/, само след проверка от страна на Доставчика .

 

Чл. 56 В случай че Доставчика констатира многократно нарушение на настоящите условия за ползване, то същото си запазва правото да ограничи възможността на конкретния субект да публикува коментари, въпроси и отговори, без да е длъжен да се обосновава за това.

 

XIV.ОТГОВОРНОСТ

Чл. 57 (1) Доставчика и Ползвателят носят отговорност за всяко действие или бездействие, което е причинило на някоя от страните вреди, в това число пропуснати ползи, съгласно настоящите Общи условия и българското законодателство.

(2) Доставчикът / Ползвателят не носи отговорност за каквито и да било претърпени от клиента вреди, настъпили в резултат на форсмажорни обстоятелства или такива, които са извън контрола на страната..

 

XV.ОБРАБОТКА НА ЛИЧНИ ДАННИ

Чл. 58 (1) Съгласно Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679) и българското законодателство Доставчикът и по-конкретно „Дизайн 2020“ ЕООД е администратор на личните данни.

(2) „Дизайн 2020“ ЕООД приема Политика за сигурност на личните данни и Политика за бисквитките, които всеки посетител, чиито лични данни обработва Доставчикът или спрямо когото се прилагат бисквитки, следва да приеме, след като се запознае.

           

Чл. 59 Личните данни на посетителя могат да бъдат предоставени на прокуратурата, полицията, съдебните институции или други държавни органи, на основание и в рамките на законовите разпоредби и в следствие на изрично отправено искане от тяхна страна за това.

 

XVI. ПРИЛОЖИМО ПРАВО – ЮРИСДИКЦИЯ

Чл. 60(1) Спорове, възникнали между Доставчика и Ползватели и клиенти юридически лица, ще се разрешат по взаимно съгласие или ако това е невъзможно, споровете ще бъдат решавани в съответствие с българското законодателство, освен ако страните не са уговорили друго.

(2) Страните могат да разрешат възникнали помежду им спорове и извънсъдебно чрез алтернативното решаване на спорове /АРС/ между потребители и търговци, което представлява извънсъдебно помирително производство на доброволен принцип. Общите помирителни комисии съдействат за постигането на споразумение между потребители и търговци при спорове за договори за продажба на стоки и предоставяне на услуги, Общите помирителни комисии са определени на регионален признак, а компетентна да решава спорове между  Доставчика и Ползвателите физически лица е Общата Помирителна комисия в конкретната територия. Консолидирания списък на признатите органи за АРС на държавите – членки на Европейския съюз може да намерите на https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.adr.show.

 

Чл. 61 Ползвателите физически лица могат да използват Европейската платформа за онлайн решаване на спорове (ОРС), достъпна на http://ec.europa.eu/odr , която представлява единен портал за достъп, който позволява на потребителите и търговците в ЕС да уреждат възникналите спорове помежду си.

                       

XVII. КОРЕСПОНДЕНЦИЯ МЕЖДУ СТРАНИТЕ

Чл. 62 Доставчикът и всички клиенти (физически и юридически лица), както и посетителите на https://bonsait.bg/, се съгласяват, че за контакт между страните се приемат:

(1) За продавача:“Дизайн 2020″ ЕООД, ЕИК 204850044, със седалище и адрес на управление: гр. Пазарджик, ул. „Никола Ръжанков“ № 39, ет. 2:

– чрез телефон: +359 885886769;

– чрез имейл: itilef@abv.bg

– чрез писмо до адрес:  гр. Пазарджик, ул. „Никола Ръжанков“ № 39, ет. 2:

– чрез формата за контакт в Сайта;

(2) За клиента или посетителя в https://bonsait.bg/: 

– чрез телефона, посочен от него в поръчката/кореспонденцията;

– чрез имейл, посочен от него в поръчката/кореспонденцията;

– чрез писмо до адреса, посочен от него в поръчката/кореспонденцията като адрес за доставка;

 

Чл. 63 Уведомленията и съобщенията, които страните обменят помежду си  чрез електронна поща (имейл) се считат за такива в писмена форма и страните придават на същите действие на писмен документ, без да е необходимо да са подписани с електронен подпис.

 


XVIII. ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Чл. 64. (1) Доставчикът предприема мерки за защита на личните данни на Ползвателя съгласно Закона за защита на личните данни.
(2) От съображения за сигурност на личните данни на Ползвателите, Доставчикът ще изпрати данните само на e-mail адрес, който е бил посочен от Ползвателите в момента на регистрацията.
(3) Доставчикът приема и обявява на сайта си Политика за защита на личните данни.
(4) Ползвателите се съгласяват, че Доставчикът има право да обработва личните им данни, необходими за изпълнение на поръчките в електронния магазин и изпълнението на договора.

Чл. 65. (1) Във всеки момент, Доставчикът има право да изисква от Ползвателя да се легитимира и да удостовери достоверността на всяко едно от обявените по време на регистрацията обстоятелства и лични данни.
(2) В случай, че по някаква причина Ползвателят е забравил или изгубил своите име и парола, Доставчикът има право да приложи обявената Процедура за изгубени или забравени имена и пароли.

XIX. ИЗМЕНЕНИЕ И ДОСТЪП ДО ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ
Чл. 66. (1) Настоящите общи условия могат да бъдат изменяни от Доставчика, за което последният ще уведоми по подходящ начин всички Ползватели, които имат регистрация. (2) Доставчикът и Ползвателят се съгласяват, че всяко допълване и изменение на тези общи условия ще има действие спрямо Ползвателя след изричното му уведомяване от Доставчика и ако Ползвателят не заяви в предоставения му 30-дневен срок, че ги отхвърля.
(3) Ползвателят се съгласява, че всички изявления на Доставчика, във връзка с изменението на тези общи условия ще бъдат изпращани на адреса на електронната поща, посочена от Ползвателя, при регистрацията. Ползвателят се съгласява, че електронните писма, изпратени по реда на този член не е необходимо да бъдат подписани с електронен подпис, за да имат действие спрямо него.
Чл. 67. Доставчикът публикува тези общи условия на адрес сайта си заедно с всички допълнения и изменения в тях.

XX. ПРЕКРАТЯВАНЕ
Чл. 68. Настоящите общи условия и договора на Ползвателя с Доставчика се прекратяват в следните случаи:
при прекратяване и обявяване в ликвидация или обявяване в несъстоятелност на една от страните по договора;
по взаимно съгласие на страните в писмен вид;
едностранно, с предизвестие от всяка от страните в случай на неизпълнение на задълженията на другата страна;
при обективна невъзможност на някоя от страните по договора да изпълнява задълженията си;
при изземване или запечатване на оборудването от държавни органи;
в случай на заличаване на регистрацията на Ползвателя в сайта на https://bonsait.bg/.

В този случай сключените, но неизпълнени договори за покупко-продажба остават в сила и подлежат на изпълнение;
в случай на упражняване на право на отказ съгласно чл. 55, ал. 1 от Закона за защита на потребителите. В този случай се прекратява само договорът за доставка на съответната поръчана стока, ако правото на отказ от договора е приложимо за съответната категория стоки.